[:ka]
ალიბაბა გრუპი არის სწრაფად მზარდი ინტერნეტ მარკეტინგის კომპანია, რომელმაც აზიის ბაზარზე ლიდერობა ინოვაციური პროდუქტითა და სერვისით რამდენიმე წელიდადში მოიპოვა. მან გარდამტეხი როლი შეასრულა ჩინეთის ინტერნეტ სევისებისკომერციალიზაციის პროცესში. კომპანია, რომელიც 1999 წელს ქალაქ ხანჭოუში, ერთ-ერთ საცხოვრებელ ბინაში დაარსდა, მცირე დროში აზიის მასშტაბით ინტერნეტ-გაყიდვების გიგანტად იქცა, რითიც საფუძველი ჩაუყარა აზიის მასშტაბით როგორც საცალო, ასევე საბითუმო პროდუქციის ონლაინყიდვა– გაყიდვას.
კომპანიის განვითარებაში უმნიშვნელოვანეს როლს ასრულებს მისი დამფუძნებლის, ჯეკ მა–ს მიზანი,ალიბაბა გრუპის მისია, ხედვა და მნიშვნელობათვალსაჩინო გაეხადა როგორც ინვესტორთათვის, ასევე თითოეული მომხმარებილისათვის. სწორედ ამ მოტივაციისა და ასევე რამოდენიმე ადამიანისგან შემდგარი ჯგუფის დახმარებით მოახერხა მან საკუთარ ბინაში დაარსებული ბიზნესის ინტერნეტ-გიგანტად ქცევა და ონლაინ გაყიდვების მიმართულებით აზიის ბაზარზე ამაყად გამოსვლა.ალიბაბა გრუპი სხვებისგან გამოირჩევა იმით, რომკომპანიის მენეჯმენტის სწორ ღირებულებებზე დაფუძნებამ, ბიზნესის წარმოება მეტადხელმისაწვდომი გახადა და ინტერნეტ ტექნოლოგიების საშუალებით მცირე თუ საშუალო ბიზნესისთვის დამახასიათებელი გარკვეული
პრობლემების თავიდან აცილება მოახერხა.
ალიბაბას კაპიტალი 2000 წელს 25 მილიონ დოლარს მიაღწია, რაც კომპანიის სწორი პოლიტიკითაა გამოწვეული. მის მთავარ დამფინანსებლებსწამყვანი საფინანსო კომპანიები – Goldman suchs, softbank, fidelity investment – წარმოადგენენ, რომლებიც ალიბაბას მიზნებსა და ხედვებს იზიარებენ დაშესაბამისად მის ფინანსურ დამოუკიდებლობას უზრუნველყოფენ, რაც უმთავრეს როლს თამაშობს კომპანიის განვითარებაში. იგი 2003 წელს პირველ ოფიციალურ მოგებას იღებს, რითაც ინტერნეტ–გაყიდვების კომერციალიზაცია ახალ საფეხურზე ინაცვლებს. ამას მოჰყვება TAOBAO-სა და ALIPAY-ისალიბაბას ბრენდის ქვეშ გაერთიანება.
აღნიშნულით აზიის ონლაინ–გაყიდვებისა და ფინანსების პლათფორმა ინტერნეტ სივრცეში ინაცვლებს, რაც ტექნოლოგიებისა და ინოვაციების განვითარების მიმართულებით ბაზარზე გარდამტეხ როლს თამაშობს. 2007 წელს ალიბაბა წარმოდგენილია ჰონგკონგის საფონდო ბირჟაზე,რისთვისაც კომპანიის ფინანსური მდგრადობა ერთ–ერთი მნიშვნელოვანი პირობაა. ალიბაბა 2020 წლის მსოფლიო მონაცემებით ინტერნეტ–გაყიდვების მიმართულებით მესამე ადგილზე იმყოფება. მისი2019წლის შემოსავალი 56 მილიარდ დოლარს აღწევს, თანამშრომელთა რაოდენობა 100 ათასს აღემატებადა მსოფლიოს მასშტაბით 200–ზე მეტი ქვეყნის ბაზარზე ოპერირებს, რაც მას ინტენეტ გაყიდების მიმართულებით ერთ–ერთ უმნიშვნელოვანეს კომპანიად
დაარსების დღიდან კომპანიის ერთ-ერთ მიმართულებას, გრძელვადიან ეკონომიკურ შემოსავლებსა და მოგებაზე ორიენტირებულობა წარმოადგენდა. ამით იგი გამორიცხავდა მოკლევადიან და არამდგრად ქმედებებს, რაც კომპანიის მენეჯმენტისთვის არ იყო მისაღები, იმ პირობებშიც კი, რომ კონკრეტულ დათმობებზე წასვლით, ბიზნესს უფრო სწრაფად განვითარებისსაშუალებას მისცემდა.
ალიბაბა გრუპის ერთ–ერთ უმნიშვნელოვანეს პოლიტიკას კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობა წარმოადგენს. 21-ე საუკუნის თანამედროვე ტექნოლოგიური და ინოვაციური გამოწვევებიდან გამომდინარე ალიბაბა გრუპის მთავარ იარაღი ის მომუშავე პერსონალია, რომელიც ყოველდღიურ რეჟიმში ალიბაბას დასახულ გეგმებსა და მიზნებს რეალობად აქცევს.
ალიბაბას დამფუძნებელს მიაჩნია, რომ თითოეული თანამშრომელი წარმოადგენს ინსტრუმენტს.თანამედროვე, კონკურენტული გამოწვევებიდან გამომდინარე, ადამიანური რესურსების სრული მობილიზება მიმართული უნდა იყოს ტექნოლოგიებისა და თანამედროვე ინოვაციების ყოველდღიური განვითარებისკენ. ამაში კი მთავარროლს კომპანიის თითოეული თანამშრომელი თამაშობს. რომ არა მათი მოტივაცია და დაუღალავი შრომა ალიბაბა ასეთ წარმატებას ვერ მიაღწევდა.
[:]